Verscheidene rupsen van de koninginnenpage gespot in de groentetuin

IMG_8115Toen ik deze morgen enkele kroppen sla wou gaan plukken in de groentetuin, zag ik tot mijn grote verbazing een rups van de koninginnenpage , papilio machaon zitten die zich te goed deed aan het loof van de wortelen.  Toen ik beter toekeek zag ik er nog een 2de zitten en nog een 3de en een beetje verder nog een.  Hopelijk kunnen zij zich verpoppen tot sierlijke vlinders.  Dit is een van de vele vreugden van een biologische groentetuin.

Meer informatie klik koninginnenpage, papilio machaon.

IMG_8112

IMG_6275

Koninginnenpage, papilio machaon.

2 gedachten over “Verscheidene rupsen van de koninginnenpage gespot in de groentetuin

    1. Inderdaad dat zijn zo een van de vreugden van het biologisch tuinieren. En weet je het is hen met plezier gegund. Trouwens we eten het loof toch niet op, alhoewel ik heb gelezen dat je van het wortelloof heel lekkere pesto kan maken. Moet ik zeker eens proberen.
      Nog een prettige dag en weekend.
      Lieve

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie